Sunday, January 25, 2009

PELUANG PEKERJAAN ATAU PERNIAGAAN??

Salam kepada pembaca blog saya,

Pada bulan Januari 2009 ini sahaja saya telah mendengar khabar2 angin yang mengatakan ramai orang akan kehilangan kerja, banyak kilang akan bertukar lokasi ke negara lain dan industri seluruhnya akan mengalami pertumbuhan lembap atau penurunan. (Faktanya boleh rujuk ke akhbar harian @ lebih tepat dengan saudara-mara, sahabat-handai dan jiran2)

Ada dikalangan rakan2 saya sudah melalui proses ini seperti yang saya sampaikan dalam komentar saya yang lepas, beliau telah diberi notis untuk kerja 2minggu dan cuti 2minggu dalam sebulan disebuah kilang di shah alam...

Adakah anda diluar sana terutamanya yang bekerja di sektor perkilangan merasakan TEMPIASNYA... Adakah anda masih SETIA MENUNGGU walaupun telah pasti GAJI anda DIPOTONG / DIKURANGKAN setiap bulan dan sudah pasti ada kemungkinan untuk anda DIBERHENTIKAN... Lantas, apa yang harus anda lakukan? Apakah tindakan drastik anda untuk mencari ganti pendapatan anda yang telah hilang itu...

Atau anda akan terus menunggu sehingga DIPERLAKUKAN SESUKA-HATI OLEH MAJIKAN ANDA (DIBERI CUTI TANPA GAJI, DIBERHENTIKAN DENGAN NOTIS ATAU DIBERI BEBAN KERJA YG LEBIH SUPAYA ANDA SENDIRI YANG BERHENTI, YG MANA SATU ANDA SUKA? PILIH SENDIRI)...

Jika anda masih BERDEGIL untuk terus bekerja pun tidak ada masalah buat saya kerana saya hanya menyampaikan apa yang saya rasakan sebagai seorang pekerja seperti anda di luar sana...

Cuma hari ini anda perlu bijak didalam mengatur kewangan anda. Jangan hadkan diri anda dengan satu mata pencarian shj kerana telah dibuktikan hari ini apa yang kita peroleh setelah sebulan penat bekerja (walaupun gaji RM10,000.00 sebulan) hanya mampu untuk membayar hutang (memberi wang kita kepada orang lain spt bank, koperasi, sykt kredit) dan bakinya adalah bekalan untuk makan dan pakai sehingga sampai ke hari gaji yang seterusnya...

Anda mahu tahu? Jawapannya ada pada saya kerana ini adalah salah satu jalan yang digunakan oleh orang2 yang mahu membuka minda dan berasa positif terhadap diri mereka dan orang lain...

Anda mempunyai kuasa untuk bertindak dan ia terletak di tangan anda.. Jangan berlengah lagi dan terus ambil telefon bimbit anda dan dail nombor 0.1.7.6.5.5.8.9.2.6 untuk keterangan lanjut...

NORIZAM OTHMAN (+6017 655 8926)
(UNTUK LEMBAH KELANG SAHAJA)


atau email kepada noruisamu@gmail.com
(UNTUK SELAIN LEMBAH KELANG)

________________________________________________________________


Membina perniagaan anda sendiri dari rumah...

Jangan lepaskan peluang ini!!

Potensi pendapatan harian sehingga RM7480 sehari!!!

TERUSKAN MENDAFTAR SECARA PERCUMA! KLIK DI SINI!





No comments: